“The best thing about the album is the strength of the originals, most of these written by Lackner himself. Producer Matthew Eicher has drawn something special out of the pianist and all concerned on the record for a glistening, life affirming creation.” Marlbank

“The music unfolds naturally on each and every track. Made up of almost exclusively Lackner originals, there’s a genuine authenticity to the group’s sound that I feel will stand the test of time, hopefully encouraging more recording as a quartet in the future. Blessed with nine very strong tracks, I will just give special mention to one of them – the incredible “Hung Up On That Ghost”. Inspirational stuff indeed.” Mike Gates - UK vibe

“Es ist ein Meisterwerk, das im geradezu hypnotischen melodiösen Sog von acht originalen Lackner-Kompositionen (und einem Impromptu seines Bassisten) auf alles solistische «Bekünsteln», auf jede spektakuläre Artistik zugunsten eines hochintegrierten Zusammenklangs und intimen Gedankenaustauschs verzichtet. Die vier singen die Songs gewissermassen, jedenfalls in erster Linie, bei all ihrer hintangestellten, gerade mal gelegentlich auf- blitzenden solistischen Souplesse. Das ist ein ebenso bescheidener wie raffinierter Vorgang, einer allerdings, dessen Raffinesse uns sozusagen erst im Nachklang auffällt.” Peter Rüedi - Weltwoche

“In questo contesto, poi, il leader si ritaglia il ruolo di regista piuttosto che di solista ed economizza sugli assoli privilegiando invece l’aspet- to armonico (un po’ come faceva Bill Evans in uno dei capolavori di Miles Davis, «Kind of Blue»). In più firma otto delle nove compozioni del cd – solo Émile è di Regard – regalandoci una quarantina di minuti di jazz intimo, elegante e di ispirata poesia. Non è un caso che Lackner abbia studiato con Brad Mehldau, il quale è poi diventato il suo mentore.” Franchi - Musica Jazz

“For a new band there is a new concept and sound. Lackner embraces this and has created a focussed yet spacious quartet sound that floats with an easy grace and lyricism that is greatly appealing. In addition, the group also love a good groove, and these too can be heard and felt as the four musicians take delight in each other’s playing.” Nick Lea - Jazzviews

“…mit einem unaufdringlichen Ensemblespiel, in dem nicht das Ego des Einzelnen in den Vordergrund gerückt wird, sondern das Gemeinsame, Offene, mit dem Mut zur Lücke und um Raum für die Partner Ausgestattete. Im Verlauf der Stücke schmiegen sich Kontrabass und Klavier, Trompete und Klavier, Kontrabass und Schlagzeug und sehr oft auch alle vier Instrumente aneinander. Ein Solo ist hier kein Schaustück für den Solisten, sondern ein ins Gesamtgeschehen integriertes Nachvornetreten, als drehe es sich bei allem um eine Dekade der Gleichberechtigung und des aufmerksamen Zusammenwirkens.” Werner Stiefele - Rondo

“The pianist’s technique points to classical training, especially in passages like the intro to “Circular Confidence,” but there’s a subtle bluesiness to his playing as well, one that lends a gentle swing to songs like “Last Decade” and “Camino Cielo.” But it’s the quartet’s close relationship with melody that proves the driving force here – Lackner and Eick’s way of caressing a line, buttressed by Regard and Katché’s ultra-tasteful touch with rhythm, makes “Open Minds Lost,” “My People” and “Hung Up On That Ghost” the kind of tracks that, just when you think they’re too caught up in their own atmosphere, sneak into your skull and hit the hum button.” Michael Roland - The Big Takeover